Over mij

Mijn naam is Ilse Langschmidt.

Ik ben remedial teacher en beelddenkcoach.

Gedurende 17 jaar heb ik met kinderen geoefend met kinderen met lezen, spelling en rekenen, op de manier waarop ik dat geleerd had tijdens de opleiding. Ik boekte zeker wel resultaten (vooral op het gebied van zelfvertrouwen), maar ik bleef altijd het gevoel houden dat er meer mogelijk is. Tijdens mijn opleiding Dyslexie specialist leerden we dat beelddenken een dwaalweg is en dat het niet wetenschappelijk bewezen is.

 

In oktober 2015 kwam ik via een studiedag op mijn nieuwe school in aanraking met beelddenken en ik kan wel zeggen: ik was totaal verkocht. Ik ben zo snel mogelijk een cursus beelddenken gaan doen. Beelddenken is niet wetenschappelijk bewezen, maar ik heb met mijn eigen ogen gezien wat het voor kinderen kan betekenen.

 

Wat een mogelijkheden schept dat bij kinderen! Ik kon ineens uitleggen hoe ze moesten oefenen en dat ze via visueel inprenten veel sneller kunnen leren.

 

Toch miste ik nog wat, er waren nog steeds kinderen die vooral beïnvloed werden door hun concentratie en gevoeligheid. Wat was daar nu mee aan de hand?

 

Tijdens de Kernvisie opleiding werd deze vraag beantwoord: de groep beelddenkers kun je in twee groepen opsplitsen: de vooral visueel ingestelde leerlingen (voorkeursleerstijl: leren) en de vooral kinestetisch ingestelde leerlingen (voorkeursleerstijl: gevoelens). Ik heb lang getwijfeld of ik zelf een beelddenker ben, met deze opleiding is dat duidelijk geworden voor me: ik ben een kinestetische beelddenker. Hiermee vielen heel veel puzzelstukjes uit mijn verleden op zijn plaats.

 

Met al deze ervaring kan ik misschien ook wat voor uw kind betekenen.

 

 

 

 

Ik ben in 1998 afgestudeerd aan de PABO. Daarna heb ik nog diverse opleidingen gevolgd:

1999 - Gespecialiseerd Groepsleraar

2001 - Remedial Teacher

2003 - Dyslexie Specialist

2008 - Master Sen Intern Begeleider

2008 - Master Sen Praktijk Onderzoek

 

Gevolgde cursussen/ studiedagen:

- Diverse studiedagen epilepsie en schoolgaande kinderen

- NLP basiscursus

- Studiedag CITO toetsen analyseren

- Kurzweil basiscursus

- ECLG cursus Beelddenken

- Kernvisie coach

- Access Bars facilitator

- Access Foundation

- Acces Bodyclass

- Met Sprongen vooruit

- Access Conscious parents, conscious kids

- Abuse Hold

- Would you teach a fish to climb a tree

- Talk to the entities

- Zien is snappen

- Korte lontjes

- Basistraining hoogbegaafdheid

- Kindertalenten fluisteraar

- Teken je gesprek

- Groepsgeluk, systemisch werken in de klas

 

Naast mijn RT praktijk ben ik nog 2 dagen per week werkzaam als Remedial Teacher op een (multiculturele) basisschool.